Köpvillkor
Tack för att du handlar hos Lentiamo.se, den ledande e-butiken och informationssidan för kontaktlinser och relaterade produkter. Sidan är utformad för att erbjuda bekväm, privat och informationsrik shopping, dygnet runt, 7 dagar i veckan. I villkoren beskrivna nedan betyder termen "vi" Lentiamo s.r.o. och termen "du" dig som kund hos Lentiamo s.r.o. (via Lentiamo.se).
Genom att använda sidan godkänner du de villkor som uppges här. Vi kan komma att ändra sidan, dess villkor eller de prinicper som styr användandet av denna websida närsomhelst. Vi rekommenderar därför att titta igenom dessa villkor regelbundet för att få reda på uppdateringar eller ändringar. Ditt fortsatta användande av sidan innebär att du accepterar dessa ändringar. Detta kontrakt är personligt och kan inte överlämnas till tredje part. Lentiamo.se är en del av Lentiamo s. r. o. vars registrerade företagsadress är:
Videnska 12
Nova Bystrice
378 33, Czech Republic
Lentiamo.se ägs och styrs av Lentiamo s.r.o som är ett tjeckiskt företag. Genom att köpa varor på denna webbsida är du också kund hos Lentiamo s.r.o.
Krav på giltigt recept
För att köpa kontaktlinser krävs en synundersökning hos en legitimerad kontaktlinsoptiker. Vid undersökningen får du ett recept som passar just dina ögon. Optikern utgår då från receptet för att rekommendera vilka linser som passar dina ögon och vanor. Enligt socialstyrelsen måste man kunna visa upp ett giltigt recept vid köp av kontaktlinser. Receptet är giltigt i 1 år. Genom att beställa kontaktlinser hos oss bekräftar du att du innehar ett giltigt recept för linser. Vid reklamation av linser kommer vi att be om att få se ditt giltiga linsrecept.
Återgivning av färgade linser på hemsidan
Vi har ansträngt oss för att visa färgerna på färgade linser så verklighetstroget som möjligt. Vi kan dock inte garantera att din datorskärm visar helt korrekta färger. Kom också ihåg att färgade linser kommer att se olika ut beroende på din egen ögonfärg. Det är därför inte möjligt att reklamera använda färgade kontaktlinser. Skulle du inte vara nöjd kan endast en retur av produkten göras i oanvänt och oöppnat skick.
Försäljning till minderåriga
Genom att godkänna villkoren medger köparen att denne är myndig, dvs minst 18 år. Om köparen beställer linser till en person under 18 år ska beställningen gälla en minderårig som är minst 15 år gammal och enligt förskrivet linsrecept. Om vi misstänker att köparen är minderårig förbehåller vi oss rätten att säga upp köpet.
Skydd av personlig data
Vi samlar endast in information som är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla våra förpliktelser mot dig, och sparar personliga uppgifter i enlighet med Dataskyddsförodningen (GDPR). Du kan läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter och uppgifter vi sparar om dina linser.
Vi vill uppmärksamma dig på att du enligt Dataskyddsförordningen har följande rättigheter.
- Att få information om vilka kategorier av personuppgifter som vi behandlar om dig samt be om en kopia av dessa
- Att få information om den personuppgiftsbehandling vi utför
- Att få tillgång till de personuppgifter vi behandlar om dig och begära rättelse av uppgifterna
- Att begära att dina personuppgifter raderas
Kontakta oss, aktuell tillsynsmyndighet eller domstol om du upplever att vi inte efterlever personuppgiftslagstiftningen.
Betalning och betalningsmetoder
När du slutför en beställning hos oss accepterar du betalningsansvar för den genomförda beställningen. Betalningen kan göras med ett kredit- eller debitkort, genom PayPal, ApplePay eller genom Klarna (genom vilka du antingen kan betala med kort (kredit- eller debitkort), direktöverföring via internetbank, swish eller med faktura). Väljer du att betala med kredit- eller debitkort vidarebefordras du till 3D Secure gateway. Vi har SSL-certifikat och uppfyller kraven för Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS). Uppgifterna som överförs sker genom kryptering. Väljer du att betala genom Klarna, gäller Klarnas villkor för betalningen, vilka du hittar här: Klarnas villkor. Vid betalning genom Klarna rekommenderas att uppge folkbokföringsadressen som leveransadress för att vara säker på att Klarna kommer att acceptera köpet, samt även folkbokföringsadressen som fakturaadress för att vara säker på att Klarna bistår om paketet skulle försvinna under leveransen. Observera att vid betalning med ApplePay registerars den adress som finns på ApplePay-kontot som leveransadress, oavsett om annan adress angets vid beställning. Se därför till att adressen på ApplePay kontot är uppdaterat. Lentiamo s.r.o. (Lentiamo) förbehåller sig rätten att neka vissa betalningsmetoder och begära andra betalningsmetoder för vissa beställningar.
Orderbekräftelse
Efter att genomförd beställning är betald, alternativt att faktura via Klarna framgångsrikt kunnat väljas som betalningsmetod för din order, skickas automatiskt en orderbekräftelse till den mejladress som uppgetts vid beställningen. I orderbekräftelsen finns också dessa köpvillor bifogade.
Leverans
Vi levererar varorna hem till dig som ett varubrev med Postnord, så länge din order inte väger mer än 2000g, leveranstid 2-4 arbetsdagar. För leveranser som väger mer än 2000g använder vi oss av logistikföretaget GLS. Med dem sker leverans oftast inom 5 arbetsdagar beroende på var i Sverige beställningen ska levereras. Till de nordligaste delarna av Sverige kan leveransen dock förväntas ta ytterligare en dag. Postnord levererar i första hand direkt till dörr. Ditt paket kan då läggas i din brevlåda eller lämnas vid din dörr. Endast i enstaka fall sker leverans till ombud. I Sverige erbjuder vi fri frakt vid beställningar över 700kr (under 2000g) med Postnord. Frakten för GLS (över 2000g) är alltid 59kr även vid beställninga över 700kr. Vid beställningar under 700 kr är fraktavgiften 39 kr med Postnord. Genom att slutföra din beställning garanterar du att leveransadressen är en giltig adress och att du har tillgång till brevlådan och det står ditt namn på brevlådan. Våra paket spåras alltid. Du kommer att få spårningsnumret i det mejl vi skickar när din order har lämnat vårt lager.
Produkter som finns på lager skickas oftast inom 24 timmar närmaste arbetsdag. Under beställningen och i orderbekräftelsen får du information om produkterna finns på lager. Produkter som inte finns på lager anländer vanligtvis inom 3–7 arbetsdagar till vårt lager. Med undantag för toriska och multifokala linser som kan ha ta mellan 14-30 dagar att få in på lager. Om produkterna du beställt inte finns på lager blir du meddelad via mejl med det beräknade datumet för när vi får in produkterna och kan skicka beställningen till dig. Efter att vi gett dig ett datum för när vi får in produkterna och kan skicka dem till dig, kan ibland externa leverantörer och tillverkare ändra leveransdatumet på grund av olika omständigheter och du kommer i sådant fall att få ett nytt automatiskt mejl med information om det nya leveransdatumet. Du har rätt att få den produkt du beställt, men i detta fall, när en extern leverantör meddelat en försening, har du också rättigheten att annullera beställningen. Beställningar skickas så snart hela ordern är redo att skickas, vi sänder dem från vårt centrala lager i Tjeckien. Vi skickar tyvärr inte produkterna separat, utan skickar allt när det kommit in på vårt lager, med utrymme för vissa undantag. Skulle vi av någon anledning inte kunna skicka beställningar en specifik dag, kommer det samma dag att finnas information om detta på hemsidan samt information om när aktuella beställningarna kommer att skickas. Du har då som kund möjlighet att annullera beställningen.
Linsabonnemang
Lentiamos kunder har möjlighet att prenumerera för att få regelbunden leverans av kontaktlinser och andra ögonvårdsprodukter. Linsabonnemanget är inte obligatoriskt för slutkunden. Det garanterar dem ett rabatterat pris jämfört med det standardpris som visas på Lentiamo samt bättre tillgänglighet för produkter som ingår i formeln "Vanlig beställning". Kunden kan när som helst avsluta sin prenumeration. Denna tjänst är endast avsedd för slutkunder.
Vid leveransproblem
Om skickad beställning inte levereras inom förväntad leveranstid (2-4 arbetsdagar för Postnord, och cirka 5 arbetsdagar för GLS), och leveransföretaget inte meddelat om någon försening eller orsak till detta, skickar vi ett dokument kallat affidavit, när du som kund meddelat att du inte fått din beställning. Dokumentet är en bekräftelse på ej mottagen beställning som vi ber att få en underskrift på och mejlad tillbaka till oss. Vi skickar detta dokument i form av en pdf-fil via mejl, så för att kunna skriva under dokumentet för hand behöver du som kund ha tillgång till en skrivare om detta skulle ske. Genom att godkänna dessa villkor godkänner du också att du själv kan ordna med att skriva ut detta dokument om det skulle behövas. När vi fått tillbaka det underskrivna dokumentet per mejl skickar vi ett nytt paket. Skulle i slutändan två paket komma fram är du som kund ansvarig att kontakta oss för att få en retursedel tillskickad per mejl, och som du ansvarar för att själv kunna skriva ut, så att du gratis kan återsända ett av paketen.
Observera att vi inte kan skicka om en beställning om den adress som kunden angav var felaktig eller ofullständig.
Bipacksedel
Tillhörande bipacksedlar bifogas produkten (i fysisk form) i de flesta fall på svenska, och i undantagsfall på engelska. Önskar du som kund hjälp med att förstå en bipacksedel på engelska är vår kundsupport behjälplig med översättning av denna. I varje beställning har du möjlighet att välja en fysisk svensk bipacksedel lagt direkt till i din beställning i fysisk form.
Ångerrätt
Enligt lag har kunder inom EU rätt att ångra köpet av en vara inom 14 arbetsdagar från dagen varan levererats. Vi ger dig 30 dagar. Du kan returnera alla produkter som du beställt och säga upp avtalet utan att ange något skäl för detta, t.ex. inom trettio (30) dagar efter bekräftelsen av din beställning ("returperioden"). Perioden på 30 dagar ska omfatta 14 dagar för att häva avtalet och 14 dagar för att returnera varorna till näringsidkaren, ingen av dessa tidsfrister ska vara kortare än 14 dagar. För att returnerar produkterna är du skyldig att uppfylla kraven i vår returpolicy, se nedan. Du måste returnera alla produkter i den återförsäljningsbara förpackning som medföljer dem. Mellan det datum då du väljer att ångra dig och det datum då produkten returneras av dig till oss ska du bära alla risker för att hålla produkterna säkra, skyddade och fria från förlust eller skada.
Ångerrätten gäller för varor som har ändrats enligt konsumentens önskemål eller för hens person (t.ex. anpassade glasögon med linser). Ångerrätten gäller inte för lättförstörbara varor. Rätten att frånträda avtalet föreligger inte heller om konsumenten har ingått ett avtal om leverans av varor i en förseglad förpackning, som konsumenten har tagit ut ur förpackningen och som av hygieniska skäl inte är möjliga att återlämna. Med undantag för reklamationer kan endast intakta/oöppnade förpackade produkter returneras. Ångerrätten gäller alltså inte öppnade linsförpackningar eller andra öppnade produkter, med undantag för solglasögon och glasögon. Blister, linsförpackningen, linsvätskan eller ögondroppar måste vara oöppnade och förseglingen får inte vara bruten. Solglasögon och glasögon kan vara öppnade och provade men inte använda.
Konsumenten kan använda sig av möjligheten att ångra avtalet om köp av alla typer av glasögon och köpa varor som har ändrats enligt konsumentens önskemål eller för hans eller hennes person (för anpassade receptbelagda glasögon inklusive linser) två gånger per år och returnera sådana varor inom 30 dagar i enlighet med de villkor som anges i artikeln om ångerfristen i dessa allmänna villkor. Säljaren förbehåller sig rätten att vägra att frånträda köpeavtal för köp av alla typer av glasögon och för köp av varor som har ändrats enligt konsumentens önskemål eller för dennes person om konsumenten frånträder avtalet mer än två gånger under ett kalenderår.
En näringsidkare kan erbjuda kunderna ett tidsbegränsat rabatterat pris i ett nyhetsbrev eller på webbplatsen och kan också tillfälligt erbjuda ett lägre pris till kunder som tredje part har fört till näringsidkarens webbplats. Produkterna på den handlandes webbplats rankas utifrån marknadsmöjligheter och kundernas preferenser.
Alla beställningar som görs i vår e-butik måste motsvara behoven för privat konsumtion. Näringsidkaren förbehåller sig särskilt rätten att annullera en beställning i följande fall: problem med varornas tillgänglighet, identifiering av köparen, inköpspriset, beloppet och metoderna för eventuella rabatter eller andra kampanjer, betalningsmetoder och leveransmetoder.
Vid utnyttjande av ångerrätten vänligen oss på info@lentiamo.se eller +46 850 780 578.
Returer och återbetalning
Fyll i formuläret så noggrant registrera din retur eller kontakta oss via info@lentiamo.se och bifoga bild av produkten samt ordernummer. Vi kommer att svara med returinstruktioner som du behöver följa.
Lentiamo erbjuder en pengarna-tillbaka-garanti. Alla produkter kan returneras och återbetalas helt och hållet. Leveranskostnaderna kan inte återbetalas om inte misstaget orsakades av oss. Då betalar vi för leveransen. Vi har förlängt returperioden till 30 dagar för alla varor (inklusive kontaktlinser och receptbelagda glasögon). För oöppnade kontaktlinser gäller returperioden på 365 dagar. Om produkten inte är felaktig och du har ett klagomål kan vi endast ta emot produkter i sin fullständiga, obrutna förpackning.
För reklamation av samtliga produkter kräver vi bevis på att de är intakta och oanvända/oöppnade. Vi kan också komma att be om ett intyg om mätning av synskärpa från en kvalificerad specialist (ögonläkare eller optiker) som inte är äldre än 12 månader. Det sistnämnda gäller särskilt för anspråk för receptbelagda glasögon och kontaktlinser. Om ditt krav på retur och återbetalning är berättigat har du rätt till ersättning för de kostnader som är förknippade med utövandet av dina rättigheter enligt den bristfälliga prestationen, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader som uppstår till följd av att du har valt ett annat leveranssätt än det billigaste standardleveranssättet som erbjuds av oss).
Om en retur inte når vårt lager behöver du kunna uppvisa inlämningskvittot från kuriren för att vi ska kunna godkänna en återbetalning. Spara därför alltid kvittot tills din retur är hanterad.
Det går också bra att byta produkt. Då gäller samma villkor som för retur. Om du vill byta linser för att din förskrivning har ändrats så kan du utnyttja vår 365 dagars ersättningsgaranti. Förutom att förpackningen du vill byta måste vara oöppnad och oskadd, måste också linserna som du vill byta vara köpta från oss de senaste 365 dagarna och fortfarande finnas i vårt sortiment. Vid byte av produkt kontakta vår kundsupport på info@lentiamo.se eller via vårt formulär som finns i vår returpolicy. Bild på produkten måste alltid bifogas. Om ditt byte accepterac skickar vi dig vidare information om hur går tillväga med returen. Vi återbetalar inte mellanskillnaden om den nya produkten skulle vara billigare, utan en sådan mellanskillnad sparas i så fall som en kredit i din profil hos oss som kan utnyttjas vid framtida köp.
Återbetalning kan ske genom byte av produkt för samma värde, återbetalning eller kredit på Lentiamo-kontot som dras av vid nästa beställning. Återbetalning sker genom samma metod som valts vid betalning. Vi skickar pengarna inom 14 dagar efter att din retur har anlänt till vår retur- och återbetalningsavdelning, eller inom 14 dagar efter att begäran om återbetalning har gjorts.
För mer information om hur du gör för att reklamera och returnera se vår returpolicy.
Ångerrätt och byte av solglasögon och glasögonbågar
Första steget i retur/reklamation är att kontakta vårt kundsupport via info@lentiamo.se och bifoga bild av produkten samt ordernummer. Vi kommer att svara med returinstruktioner som du behöver följa.
Om du ångrar ditt köp av solglasögon eller glasögon och meddelar detta inom 30 dagar, i enlighet med lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59), eller önskar att byta produkten du köpt från oss, vänligen kontrollera följande villkor för detta: solglasögonen/glasögonen måste vara i ursprungligt skick (du kan endast ha provat dem), inklusive alla tillbehör (putsduk och fodral), de måste skickas i sin oskadda förpackning (med plasthölje, pappers- eller plastförpackning, etiketter på förpackning och andra märkningar) tillsammans med äkthetsintyget. För att få en full återbetalning vid utnyttjande av ångerrätten måste även alla gåvor och bonusprodukter som köpts med bonuspoäng tillsammans med produkten returneras. Vid returnering av oönskade solglasögon/glasögon är kunden ansvarig för att försäkra att produkten returneras/levereras på ett säkert sätt (genom att försäkra sig om att förpackningen är säker och kommer att förhindra att prdoukten skadas under returneringen). Om solglasögonen eller glasögonen, fodralet eller accessoarer är skadade eller att någonting saknas i returneringen av ordern har Lentiamo rätten att göra ett värdeminskningsavdrag och endast göra en delåterbetalning eller ingen återbetalning alls beroende på omfattningen av skadan.
Ångerrätt och byte av receptbelagda glasögon
Första steget i retur/reklamation är att kontakta vårt kundsupport via info@lentiamo.se och bifoga bild av produkten samt ordernummer. Vi kommer att svara med returinstruktioner som du behöver följa.
Vi levererar vanligtvis receptbelagda glasögon som beställs inom 14 dagar. Om leveransen är försenad i exceptionella fall kommer vi att kontakta dig med en informationen. För att göra anspråk på en defekt produkt, liksom alla andra klagomål, behöver vi en kopia på ditt glasögonrecept från en kvalificerad specialist (ögonläkare eller optiker) som inte är äldre än 12 månader. Säljaren ansvarar inte för normalt slitage, bristande efterlevnad av principerna för användning, bristande överensstämmelse med användningsprinciperna för glasögon eller felaktig rengöring. Säljaren är inte ansvarig för fel som orsakats av köparen. Säljaren är ansvarig för defekter för solglasögon och dioptriska glasögon (inklusive justeringar, t.ex. härdning, antireflex) i 24 månader från leveransdatumet. Ångerrätten, som nämnts ovan, uppstår inte vid avtal om varor som har modifierats enligt konsumentens önskemål eller för hans eller hennes person (t.ex. för individuellt tillverkade receptbelagda glasögon, inklusive linser). Ångerrätten, som nämnts ovan, uppstår inte när det gäller avtal om förgängliga varor.
Reklamation & garantier
Vill du reklamera en produkt? Fyll i formuläret så noggrant som möjligt reklamationsformulär, eller maila på info@lentiamo.se. Vi kommer sedan att kontakta dig i ärendet så fort som möjligt.
Om din vara är skadad, redan öppnad och du vill ersätta den med en ny så kontakta oss på returer@lentiamo.se eller fyll i vårt formulär. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer för reklamationer. Du har rätt att reklamera din vara i tre år. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts och innan produktens förfallodatum. Att anmäla fel i varan inom två månader anses alltid inom skälig tid. Uppge ordernummer för den produkt som reklamationen gäller. De första sex månaderna efter köpet måste vi som återförsäljare bevisa att felet inte varit ursprungligt, därefter är det du som konsument som måste bevisa att felet varit där från början eller beror på ett produktionsfel. Ett fel som uppkommit på grund av felaktig hantering, det vill säga en hantering som inte är i enlighet med föreskrifterna i bipacksedeln, godkänns inte. Du som konsument måste lämna meddelande om att varan är felaktig och hur den är felaktig eller att det föreligger dröjsmål på ett ändamålsenligt sätt. Du som konsument behöver inte ange vilka påföljder du vill göra direkt. Vid dröjsmål behöver du inte anmäla detta förrän varan har kommit fram. Det kan alltså dröja långt mer än två månader. Vid händelse av att den skadade varan inte når vårt lager behöver du kunna uppvisa inlämningskvittot från kuriren för att vi ska kunna godkänna en återbetalning eller byte av vara.
Gällande linser behöver du i de flesta fall inte skicka tillbaka den skadade linsen till oss. Vad gäller reklamation av en enstaka lins räcker de vanligen med en bild på den skadade linsen, en bild på förpackningen med LOT-numret samt ett giltigt linsrecept. Inte heller behöver du skicka tillbaka en tom linsbehållare om en lins skulle saknas i en förpackning, utan en bild på linsbehållaren och förpackningen med dess LOT-nummer är tillräckligt. Skulle vi behöva få produkter i retur vid en reklamation skickar vi en retursedel per mejl som kan skrivas ut och användas för returen. Om vi behöver få skadade eller öppnade linser i retur, måste linserna skickas till oss i ett etui med linsvätska, eftersom det annars inte är möjligt att avgöra huruvida klagomålet är befogat då en lins utan linsvätska kommer att torka ut och förstöras under leveransen. Linserna som returneras ska skickas tillsammans med förpackningen och orderbekräftelsen. Vi kan inte behandla dina klagomål om den uppackade linsen kommer till oss utan linsvätska.
Säljaren står som ansvarig för fel på solglasögon och dioptriska glasögon (inklusive justeringar, t.ex. härdning, antireflex) i 24 månader från leveransdatumet, förutsatt att glasögonen har hanterats i enlighet med bruksanvisning.
Klagomål godkänns inte vad gäller färgen på färgade kontaktlinser. Vad gäller fraktskador ska dessa anmälas inom skälig tid och så snart felet borde ha upptäckts. Vi kan be dig som konsument att anmäla fraktskadorna för att vi ska kunna göra en reklamation mot leverantören. Vid en reklamation måste du kunna bevisa att varan är köpt hos oss, detta görs med ett kvitto, en orderbekräftelse eller med ett kontoutdrag. Vid en godkänd reklamation står vi för alla kostnader inklusive all frakt. Skulle du som konsument ha extra kostnader i samband men reklamationen, som t.ex. bensinkostnader eller parkeringsavgifter, återbetalas även dessa mot kvitto. Du som konsument är dock skyldig att begränsa din skada. Avhjälpandet ska ske inom skälig tid. Både vi som återförsäljare och du som konsument har alltid rätt att laga eller omleverera en vara utan att behöva motivera detta. Vid fel av väsentlig betydelse kan du som konsument ha rätt att säga upp avtalet men småfel, såsom utebliven eller skadad bonusprodukt eller gåva, kan inte leda till att avtalet bryts. I det enskilda fallet kan man dock göra en avvägning om vad som anses mest lämpligt och orsakar minst olägenhet för dig som konsument och minst kostnad för oss som återförsäljare. Du som konsument kan vid en reklamation även kräva skadestånd oavsett om varan är omlevererad, lagad, nedsänkt i pris eller om köpet helt är hävt. Återigen måste du som konsument minska din skada och även eventuella skador på annat genom att inte använda den felaktiga varan.
I det fall du som konsument inte är tillfreds med vår hantering i ett ärende kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
Kontaktuppgifter till Allmänna Reklamationsnämnden, ARN:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
Adress för returer
Alla varor för returer ska skickas enligt returinstruktioner och via retursedeln som du får av Lentiamo, retursedeln får du via Email.
Returer som inte följer alla returinstruktionerna noggrant kan tyvärr inte återbetalas. Om en retur inte når vårt lager behöver du kunna uppvisa inlämningskvittot från kuriren för att vi ska kunna godkänna en återbetalning.
Presentkort
Lentiamo erbjuder köp av presentkort till ett värde mellan 200- 3200 kr. Det digitala presentekortet skickas som ett e-postmeddelande till dig efter köpet och kan sedan skrivas ut. Presentkortet kan användas för köp alla varor från det sortiment som erbjuds av handlaren med undantag för köp av en annan kupong. Det går inte att kombinera presentkortet med någon annan rabatt eööer erbjudandekod. Giltigheten ligger på ett år (365 dagar) från och med köpet. Kunden kan frånträda köpeavtalet för köp av en kupong i enlighet med villkoren för att frånträda avtalet som anges i dessa allmänna villkor. Presentkortet kan endast användas för ett köp, men är portabel och överförbar. Sista dagen för inlösning är den sista dagen av dess giltighetstid. Om presentkortet användas för varor till ett lägre pris än dess värde återbetalas inte den återstående delen av priset till kunden. Däremot går det bra att använda det för varor till ett högre pris än kupongens värde, men kunden är då skyldig att betala mellanskillnaden. Presentkort är inte en del av vårt bonusprogram (inga bonuspoäng kommer att erhållas för köp av presentkort).
För att tillämpa presentkortet anger du koden (kod på 5 tecken som du får via e-post på presentkortet) i din varukorg.
Uppsägning av avtal från Lentiamos sida
Uppsägning av avtal från vår sida. Utöver juridiska orsaker, förbehåller vi oss även rätten att säga upp ett avtal, (i) i de fall det överenskomna priset inte betalats till fullo och i tid, (ii) i de fall där information gällande den erbjudna produkten inte publicerats, inklusive information om pris, tillgänglighet, specialerbjudanden eller rabatter, alternativt att denna information varit missvisande på grund av ett tekniskt fel från vår sida, (iii) i de fall där oförutsedda orsaker inträffat på grund av en tredje part eller på grund av force majeure och produkterna inte kunnat levererats. I fall där kontraktet blir ogiltigt på grund av att ett fel uppstått, tillkännager båda parter att de avgörande faktorerna vi tar hänsyn till är identifiering, kännetecken och tillgänglighet av produkterna, identifiering av köparen, priset som har betalats samt möjligheterna att använda en potentiell rabatt eller annan typ av erbjudande, betalningsmetod och leveransmetod.
Ansvarsbegränsning
Vi ansvarar inte för eventuella skrivfel eller misstag som du har gjort när du gör din beställning. Varorna förblir säljarens egendom till dess att varorna och tillhörande avgifter har betalats i sin helhet av köparen. När du är klar med beställningen godkänner och accepterar du att du är den person som är ansvarig för beställningen, och godkänner att betala alla avgifter via webbplatsen. Vi förbehåller oss rätten att efter eget beslut debitera ditt kreditkort om vi har skickat dig en order, och fakturan inte har betalats inom en rimlig tid. Vi har rätten att korrigera och ändra dessa villkor när vi tycker att det behövs.
Vi är inte bundna av din beställning/ditt köp om det finns fel i annonsen eller prissättningen på webbsidan. Under sådana omständigheter kommer erbjudandet i köpet att annulleras. Vi tar dock ansvar för innehållet på hemsidan, och skulle felaktiga uppgifter finnas på hemsidan kommer vi så fort som möjligt att kontakta dig för att informera om att beställningen av denna anledning blivit annullerad och erbjuda något annat.
När de förväntade leveranstiderna inte hålls eller vid andra dylika omständigheter som försenar utförandet från det att köpet gjorts tills det att du mottagit dina varor, kommer vi inte att hållas ansvariga (vilket kan vara okontrollerbara omständigheter eller andra fel) för det som nämnts här. Vi kommer dock att sträva efter att åtgärda sådana händelser efter bästa förmåga, samt informera utifall datum för när en beställning kan skickas förändras och om vi av någon anledning inte kan skicka beställningar en specifik dag. Skulle företaget som levererar våra försändelser meddela oss om förseningar av leveranser kommer vi sträva efter att informera våra kunder om detta.
Leveransen av produkterna kommer att dikteras efter dina önskemål och om några tillhörande avgifter ska betalas för leveransen kommer du att bekräfta och acceptera dessa. Ansvaret för de beställda produkterna överförs från säljaren till köparen omedelbart när paketet har överlämnats till köparen. Om ett leveransdatum inte anges kommer vi att försöka skicka beställningar inom 21 arbetsdagar. Eventuella konflikter riktade till Lentiamo s. r. o. kommer regleras enligt gällande lag. Vi vidtar försiktighetsåtgärder för att skydda personlig information som du har lämnat på denna webbplats. Vi kommer inte att ta något ansvar för obehörig stöld eller data som har använts till din förlust.
Bonusprogram
Vid köp av produkter på hemsidan erhålls bonuspoäng som kan bytas ut mot bonusprodukter. Följande begränsningar och villkor gäller för bonussystemet:
- Bonussystemet gäller endast för konsumenter.
- Intjänade bonuspoäng måste användas inom ett år.
Bonuspoängen är oeftergivliga och är i första hand avsedda för slutkonsumenten. För företag kan bonuspoängerbjudandet reduceras avsevärt eller helt och hållet avskaffas.
För mer detaljerad information, läs om hur bonussystemet fungerar.
Elektronisk kommunikation
När du besöker sidan eller skickar mejl till oss kommunicerar vi elektroniskt. Du samstämmer med att ta emot information från oss elektroniskt. Vi kommunicerar genom mejl eller med meddelanden på vår hemsida. Du samstämmer med att alla överensstämmelser, meddelanden och annan kommunikation vi sänder elektroniskt till dig är förenlig med lagliga krav på sådan kommunikation.
Cookies
Vi, såväl som vissa tredje parter som tillhandahåller innehåll, reklam eller andra funktioner på vår webbplats och/eller tjänster (så som de definieras i våra Regler & Villkor), kan använda olika tekniker för att samla in och lagra information när du besöker vår webbplats, vilket kan inkludera cookies, webb-beacons och andra tekniker.
Cookies är små filer som lagras på din enhet för att hjälpa till att samla information om dina aktiviteter. Cookies gör det möjligt för oss att lagra dina inställningar, komma ihåg din inloggning, tillhandahålla anpassat innehåll och marknadskommunikation, förstå vilken del(ar) av vår webbplats och tjänster som är den mest populära och analysera webbplatsens funktioner. Du kan ställa in din webbläsare för att acceptera alla cookies, neka alla cookies, eller indikera när en cookie skickas. Vi vill uppmärksamma dig på det faktum att webbplatsen är designad för att du ska kunna arbeta med cookies och därför kan vissa av webbplatsens funktioner eller tjänster kanske inte fungerar korrekt utan cookies.
För att läsa mer om vilka cookies vi använder och hur du kan inaktivera dem, läs mer om hur vi hanterar personuppgifter genom användningen av cookies.
Webb-beacons (eller "pixlar“) är tekniker som överför information från din enhet till en server. Webb-beacons kan finnas inbäddat in i online-innehåll och e-post och kan göra det möjligt för en server att läsa vissa typer av information från din enhet. Webb-beacons gör det möjligt att när du visade vissa innehåll eller en viss e-postmeddelande och IP-adressen för din enhet. Vi och vissa tredje parter använder webb-beacons för olika ändamål, inklusive analys av hur du använder våra tjänster och för att tillhandahålla innehåll som är anpassat för dina preferenser (tillsammans med cookies).
Genom att besöka vår webbplats och/eller genom att använda våra tjänster ger du ditt samtycke till användning och lagring av cookies, webb-beacons och annan information om din enhet. Du ger också ditt godkännande till vår tillgång och åtkomst till ovannämnda enheter såsom cookies, webbfyrar och annan information på din enhet.
Tack för att du besöker Lentiamo.se
COPYRIGHT NOTICE. Copyright © 2015 Lentiamo s.r.o., Alla rättigheter är reserverade.