Har du en produkt att reklamera? Vi på Lentiamo ska göra vårt bästa för att hantera ditt ärende så fort som möjligt.
Har du mottagit en defekt eller trasig produkt ber vi dig vänligen att starta en reklamation genom att fylla i nedan formulär. För att kunna behandla ditt ärende snabbt och effektivt ber vi dig fylla i formuläret så utförligt och detaljerat som möjligt.
Alla uppgifter i formuläret kan hjälpa oss att hantera ditt ärende mer effektivt.
Vad kommer vi att behöva? Se nedan lista.
För reklamation som rör glasögon och solglasögon behöver du:
- Ordernummer
- Beskrivning på problemet
- Glasögon modellnummer(som vanligtvis är synligt på insidan av bågarna)
- Bilder där felet är synligt
För reklmation som rör kontaktlinser behöver vi att du:
- Ordernummer
- Beskrivning på problemet
- LOT-nummer som står på förpackningen
- Bifoga ett recept på kontaktlinser som nyligen utfärdats av en ögonläkare (max ett år gammalt)
Viktigt! Kom ihåg att spara förpackningen med tillhörande kontaktlinser. I vissa fall kan vår leverantör behöva förpackningen i retur.
En reklamation som rör färgtonen på färgade kontaktlinser kommer inte att godkännas, såvida det inte finns uppenbara tillverkningsfel.
Hur utför man en reklamation på Lentiamo?
Vänligen fyll i formuläret som du hittar på denna sida, beskriv problemet och lägg till foton där felet är synligt.
För mer information vänligen läs våra köpvillkor.